کتابخانه احادیث شیعه

109. آرام بخش يكديگر

از نشانه هاى او اين است كه همسرانى از جنس خودتان براى شما آفريد تا در كنار آنان آرامش يابيد و در ميانتان دوستى و رحمت قرار داد. آرى، در اين (نعمت) براى مردمى كه مى انديشند قطعا نشانه هايى است.
نمایش منبع
مردى خدمت پيامبر صلي الله عليه و آله رسيد و عرض كرد: اى پيامبر خدا! چيزى مرا به تعجّب واداشته و واقعا عجيب است: مردى با زنى ازدواج مى كند كه وى را قبلاً نديده و زن نيز او را هرگز نديده بوده است؛ ولى پس از ازدواج، چنان علاقه و صميميتى بين آنان ايجاد مى گردد كه هيچ كسى نزد آنان محبوب تر از ديگرى نيست! [علّت آن چيست؟] رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند: [در قرآن آمده است كه] «[خداوند]، بين شما [همسران]، دوستى و رحمت قرار داد».
نمایش منبع
بهترين شما كسى است كه براى خانواده اش بهتر باشد، و من از همه شما براى خانواده ام بهترم. زنان را گرامى نمى دارد، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى كند، مگر شخص پَست و بى مقدار.
نمایش منبع
بهترين مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود، خشن نباشند، اهانت نكنند، دلسوزشان باشند و به آنان ظلم ننمايند.
نمایش منبع
خداوند، مؤمن و خانواده و فرزندانش را دوست دارد. محبوب ترين چيز نزد خداوند آن است كه مرد را با زن و فرزندانش بر سفره اى ببيند كه از آن غذا مى خورند. پس در آن هنگام كه بر سفره گرد آيند، به آنها نگاهى مهربانانه مى كند و آنها را پيش از آن كه از جاى خود متفرّق شوند، مى آمرزد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838