کتابخانه احادیث شیعه

محكومانِ به زندان ابد

صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ عليٌّ عليه السلام ـ لمُنَجّمٍ ـ : لَئنْ بَلَغَني أنَّكَ تَنْظُرُ في النُّجومِ لاُخلِدَنَّكَ [في]حديث الحَبسِ ما دامَ لي سُلطانٌ ، فو اللّه ِ ما كانَ لمحمّدٍ مُنَجِّمٌ و لا كاهِنٌحديث .حديث
امام على عليه السلام ـ به يك منجّم ـ فرمود : اگر به من خبر رسد كه طالع بينى مى كنى، تا زمانى كه قدرت دست من باشد، تو را به زندان ابد خواهم افكند. به خدا سوگند، محمد نه منجّم داشت و نه پيشگو.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :جز سه كس به زندان ابد محكوم نمى شود: كسى كه شخصى را نگه دارد تا ديگرى وى را بكشد، زن مرتد تا توبه كند، و سارق پس از قطع دست و پايش.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام ـ درباره مردى كه به كسى دستور قتل ديگرى را داده و او وى را به قتل رسانيده باشد ـ فرمود : قاتل كشته مى شود و آن كه دستور قتل داده در زندان نگاه داشته مى شود تا بميرد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :على عليه السلام درباره دو مرد كه يكى از آنها شخصى را نگه داشته و ديگرى او را كشته است، چنين قضاوت فرمود: قاتل كشته مى شود و آن ديگرى بازداشت مى گردد تا در تنگنا بميرد؛ همچنان كه با نگهداشتن مقتول، موجب مرگ او در تنگنا شده است.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838