کتابخانه احادیث شیعه

رجعت مردگان

امام صادق عليه السلام : به خدا سوگند كه روزها و شبها به سر نيايد تا آن كه خداوند مردگان را زنده كند و زندگان را بميراند و حق را به اهلش باز گرداند و دين برگزيده خود را بر پا دارد (بر جهان حاكم گرداند) .
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام ـ في قولِ اللّه ِ عزّ و جلّ : «إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عليك القرآنَ لَرادُّكَ إلى مَعادٍ» .حديث ـ : لا و اللّه ِ لا تَنقَضِي الدنيا و لا تَذهَبُ حتّى يَجتَمِعَ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله و عَلِيٌّ بالثَّوِيَّةِ فَيَلتَقِيانِ و يَبنِيانِ بالثَوِيَّةِ مَسجِدا لَهُ اثنا عَشَرَ ألفَ بابٍ .حديث
امام صادق عليه السلام ـ درباره آيه «آن كه قرآن را بر تو نازل كرده است تو را به وعده گاهت باز مى گرداند» ـ فرمود : به خدا سوگند دنيا به آخرت نرسد و نابود نشود، تا آن كه رسول خدا صلى الله عليه و آله و على عليه السلام در ثويّه .حديث گرد آيند و ديدار كنند و در آن جا مسجدى بسازند كه دوازده هزار در دارد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر گاه قائم ظهور كند، در قبر به مؤمن گفته شود : اى فلان ! آقايت ظهور كرده است ، اگر خواهى به او ملحق شوى ، برخيز و ملحق شو و اگر خواهى كه در جوار كرامت پروردگارت بمانى، بمان .
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام ـ در پاسخ به مأمون كه پرسيد : اى ابا الحسن! نظر شما درباره رجعت چيست؟ ـ فرمود : حقيقت دارد . در ميان امّتهاى پيشين نيز وجود داشته است و قرآن از آن سخن به ميان آورده و رسول خدا صلى الله عليه و آله فرموده است : هر چه در امّتهاى گذشته بوده در ميان اين امّت نيز عيناً و مو به مو پيش خواهد آمد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838