کتابخانه احادیث شیعه

گستردگى رحمت خدا

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر اندازه رحمت خداوند متعال را مى دانستيد ، حتما به آن تكيه مى كرديد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال صد رحمت بيافريد و تنها يكى از آنها در ميان آفريدگان اوست كه به سبب آن به يكديگر رحم و دلسوزى مى كنند و نود و نه رحمت ديگر را براى دوستانش اندوخته است .
نمایش منبع
كنز العمّال ـ به نقل از عمر ـ : عدّه اى اسير نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آوردند . ناگهان زنى از اسيران، كه چشمش به كودكى اسير افتاده بود ، دويد و او را در آغوش گرفت و شيرش داد . پيامبر صلى الله عليه و آله به ما فرمود : آيا به نظر شما اين زن هيچ گاه حاضر مى شود كودك خود را در آتش افكند؟ عرض كرديم : خير ؛ تا قدرت داشته باشد اين كار را نمى كند . پيامبر فرمود : خداوند نسبت به بندگان خود مهربانتر از اين مادر نسبت به فرزند خود است .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى اصبغ! اگر گامهاى تو استوار باشد و ولايت پذيرى تو كامل و دستت گشاده ، بدان كه خداوند به تو ، از خودت مهربانتر است .
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ در مناجاتش ـ گفت : اى آن كه از پدرى دلسوز بيشتر به من نيكى مى كنى و از دوستى همدم به من نزديكترى ! آن گاه كه مكان مرا مى هراساند و وطن مرا مى راند ، تو در تنهايى و غربت، انيس و همدم منى .
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ آنگاه كه به ايشان عرض شد : حسن بصرى مى گويد : از اين كه كسى هلاك شود جاى تعجّب نيست، بلكه از نجات يافته تعجّب است كه چگونه نجات يافته است ـ فرمود : اما من مى گويم : از اين كه كسى نجات يافته تعجّب نيست، بلكه تعجّب از هلاك شده است كه چگونه با وجود رحمت گسترده خداوند هلاك گشته است؟!
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام : با وجود سه چيز ، مؤمن هلاك نمى شود: گواهى دادن به يگانگى و بى انبازى خداوند، و شفاعت رسول خدا، و گستردگى رحمت خداوند عزّ و جلّ.
نمایش منبع
امام كاظم عليه السلام : چه گمان برى به آن مهر ورزِ مهربانى كه با آن كس كه با آزار دادنِ دوستانش، او را مى آزارد، دوستى مى كند ، چه رسد به كسانى كه در راه او آزار مى بينند؟ و چه گمان برى به آن توبه پذيرِ مهربانى كه از دشمنش توبه مى پذيرد ، چه رسد به كسى كه خشنودى اش را مى جويد و دشمنى مردم را به خاطر او برمى گزيند ؟
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838