کتابخانه احادیث شیعه

روزى رسان

بحار الأنوار: در وحىِ گذشته (به انبياى پيشين) آمده است : اى آدمى زاده! من تو را از خاك و سپس از نطفه بيافريدم و در آفرينش تو ناتوان نماندم . آيا رساندنِ به موقعِ گرده نانى به تو، مرا درمانده مى سازد؟
نمایش منبع
امام على عليه السلام : از جمله اندرزهاى لقمان به فرزندش اين بود كه : فرزندم! كسى كه در به دست آوردن روزى، يقينش [به خدا] اندك و نيّتش [به روزى رسان] سست است، بايد از اين نكته عبرت آموزد كه خداوند تبارك و تعالى او را در سه مرحله از خلقتش روزى داد، بدون آن كه خودش در آنها تلاش و تدبيرى داشته باشد. پس، خداوند تبارك و تعالى در مرحله چهارم نيز روزى او را خواهد داد . . . [مرحله اول] در رحم مادرش . . . و [مرحله دوم ]از شير مادرش [بود ] . . . و [مرحله سوم ]از درآمد والدينش روزى او را داد . . . تا آن كه بزرگ و فهميده شد و مستقلاً به كسب درآمد پرداخت . در اين هنگام ، بر خود سخت گرفت و به پروردگارش بدگمان شد و از ترس تنگدستى و يقين نداشتن به جايگزين كردن نعمت از سوى خداوند تبارك و تعالى ، حقوق [خدا و مردم] در مال خود را ناديده گرفت و خود و خانواده اش را در سختى و تنگنا قرار داد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خدايى كه براى چند برابر شدن [پاداش ]نيكى ها و پاك شدن بدى هايت به او اميد بسته اى ، براى بهبود حال و روز دخترانت نيز به همو اميد بند .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838