کتابخانه احادیث شیعه

موانع تزكيه

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه نفرند كه خداوند در روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و نگاهشان نمى كند و آنان را تزكيه نمى نمايد و عذابى دردآور دارند : پير مردِ زناكار ، پادشاهِ ستمكار و فقيرِ متكبّر .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه گروهند كه خداوند در روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و به آنان نظر نمى كند و پاكشان نمى سازد و برايشان عذابى دردناك است : مردى كه با پيشوايى بيعت كند و بيعتش جز براى دنيا نباشد ، به طورى كه اگر چيزى از دنيا به وى بدهد بر بيعت خود وفادار ماند و اگر ندهد كنار بكشد . و مردى كه بعد از عصر كالايى را بفروشد و قسم جلاله بخورد كه آن را به فلان و بهمان مبلغ خريده است و خريدار هم قبول كند و كالا را بگيرد ، در حالى كه فروشنده دروغ گفته باشد. و مردى كه در صحرا [چاه ]آبى داشته باشد و اجازه ندهد در راه ماندگان از مازاد آن آب استفاده كنند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه كس اند كه خداوند در روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و نگاهشان نمى كند و عذابى دردناك دارند : عالمى كه علم خود را وسيله كسب خُرده ريزه هاى دنيا قرار دهد و كسى كه با [القاى ]شبهات ، حرامها را حلال كند و كسى كه با زن همسايه خود زنا كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه نفرند كه خداوند در روز رستاخيز به آنها نمى نگرد و تزكيه شان نمى كند و عذابى دردآور دارند : كسى كه از روى تكبّر دامن كشان راه رود و كسى كه از كالاى خود به دروغ تبليغ و تعريف كند و كسى كه در روى تو اظهار دوستى نمايد و پشت سرت دلش آكنده از نيرنگ باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : سه كس اند كه خداوند در روز رستاخيز با آنان سخن نمى گويد و نگاهشان نمى كند و تزكيه شان نمى كند و آنان را عذابى دردناك است : كسى كه موهاى سپيد خود را بكند .حديث ، كسى كه خود ارضايى كند، و كسى كه لواط دهد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : سه نفرند كه خداوند در روز قيامت با آنان سخن نمى گويد و پاكشان نمى سازد و برايشان عذابى دردآور است : پير مرد زناكار ، مرد بى غيرت ، و زنى كه به شوهرش خيانت كند .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

الإعجابُ يَمنَعُ الازدِيادَ؛

خودپسندى و غرور، مانع پيشرفت و كمال است.

نهج البلاغه، حکمت 167

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838