کتابخانه احادیث شیعه

بزرگترين زنا

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : زن شوهردارى كه مرد بيگانه اى يا نا محرمى چشمش را پر كرده باشد ، مورد خشم شديد خداوند عزّ و جلّ است ؛ زيرا كه اگر چنين باشد، خداوند همه اعمال او را باطل گرداند و اگر به شوهر خود خيانت ورزد ، بر خداست كه او را بعد از عذاب دادن در قبر، به آتش دوزخ بسوزاند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : شبى كه به معراج برده شدم، به زنانى برخوردم كه از پستانهاى خود آويزان بودند . پرسيدم : اى جبرئيل! اينها كيستند؟ گفت : اينها زنانى هستند كه فرزندان غير شوهران خود را وارث اموال آنان مى كنند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هركه با زن شوهردارى زنا كند ، رودخانه اى از چركابه به طول پانصد سال راه ، از شرمگاه آن دو جارى شود، به طورى كه دوزخيان از بوى گند آنها متأذّى باشند و عذاب آنان از همه دوزخيان سخت تر باشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : آيا شما را از بزرگترين زنا خبر ندهم؟ . . . زنى كه به شوهر خود خيانت كند و از بيگانه، فرزندى بياورد و او را به شوهر خود منسوب كند؛ اين همان زنى است كه خداوند در روز قيامت با او سخن نمى گويد و به او توجّه نمى كند و تزكيه اش نمى كند و وى را عذابى دردناك باشد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : سه نفرند كه خداوند متعال با آنان سخن نمى گويد و تزكيه شان نمى كند و آنان را عذابى دردناك است . يكى از آن سه نفر، زنى است كه به شوهر خود خيانت كند .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838