کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

اهمّيت دادن به ديانت زن در ازدواج

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه با مال حلال با زنى ازدواج كند، اما هدفش از گرفتن او فخر فروشى و خودنمايى باشد ، خداوند عزّ و جلّ جز بر خوارى و سرشكستگى او نيفزايد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه با زنى به خاطر زيبايى اش ازدواج كند ، دلخواه خود را در او نبيند و هر كه با زنى به خاطر مال و ثروتش ازدواج كند خداوند او را به همان مال و ثروت وا گذارد ، پس بر شما باد [ازدواج با ]زنان متديّن .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : با زنان به خاطر زيبايى شان ازدواج نكنيد ؛ زيرا اى بسا زيبايى آنها موجب تباهى و هلاكتشان شود. براى مال و ثروت نيز با آنان ازدواج نكنيد ؛ زيرا چه بسا مال و ثروتشان آنان را به طغيان و سركشى وا دارد ، بلكه بر اساس ديندارى با آنها ازدواج كنيد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه به خاطر ديندارى و زيبايى با زنى ازدواج كند ، اين كار مانع فقر و تنگدستى او خواهد بود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نبايد حُسن صورت زن را بر حُسن ديندارى او برگزيد (برترى داد) .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : با زن به خاطر چهار ويژگى ازدواج مى شود: ثروتش ، زيبايى اش ، دين دارى اش و شرافت و خانواده اش و تو با زنان متديّن ازدواج كن .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : مردى خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله آمد و در امر ازدواج از آن حضرت كسب تكليف و اجازه كرد . حضرت فرمود : آرى، ازدواج كن و بر تو باد زنان متديّن ، خدايت خير دهد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838