کتابخانه احادیث شیعه

عبادتِ نا پذيرفتنى

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : عبادتِ توأم با حرام خوارى، چون ساختمانى است بر روى شن، و به قولى: بر روى آب.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خدا را فرشته اى است كه هر شب بر فراز بيت المقدس بانگ مى زند: هر كس مال حرامى بخورد، خداوند از او نه صرف مى پذيرد و نه عدل؛ صرف ، عمل مستحبى است و عدل ، عمل واجب.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : چه بد بنده اى است، آن بنده اى كه براى عبادت آفريده شده، اما دنيا او را از آخرت غافل كرده است، به خواهشهاى زودگذر دنيوى دست يافته و در عاقبت (آخرت) بدبخت شده است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه مال حرامى را كسب كند، خداوند از او نه صدقه اى (زكاتى) مى پذيرد و نه آزاد كردن بنده اى و نه حجّى و نه عمره اى. و خداوند عزّ و جلّ به اندازه ثواب اين كارها براى او گناه بنويسد و آنچه از آن مال ، پس از مرگ او باقى ماند، ره توشه اش به سوى دوزخ باشد. اما اگر كسى بتواند مال حرامى را به دست آورد و از ترس خداوند عزّ و جلّ آن را رها كند، مشمول محبّت و رحمت خداوند عزّ و جلّ گردد و دستور داده شود كه او را به بهشت برند.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : هركه از چهار راه مالى به دست آورد، چهار چيز از او پذيرفته نشود: كسى كه از راه دزديدن غنايم يا ربا يا خيانت [در امانت] يا سرقت ، مالى به دست آورد ، نه زكاتى از او پذيرفته مى شود، نه صدقه اى، نه حجّى و نه عمره اى.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : هرگاه مرد مالى از حرام به دست آورد، نه حجّى از او پذيرفته مى شود نه عمره اى و نه صله رحمى.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838