کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

نكوهش كسى كه از راه علم ارتزاق كند

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در نخستين كتاب نوشته شده است: اى فرزند آدم! به رايگان آموزش ده؛ همچنان كه به رايگان آموزش داده شدى.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند متعال هزار حرفه به آدم ياد داد و به او فرمود: به فرزندان و نسل خود بگو: اگر صبر نداريد، با اين حرفه ها و پيشه ها دنيا را بجوييد و دين را وسيله رسيدن به آن قرار ندهيد؛ زيرا دين يكسره از آنِ من است. واى بر كسى كه دنيا را با دين بجويد، واى بر او !
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : واى بر علماى نابكار امّت من، كه اين علم را وسيله سوداگرى قرار مى دهند و آن را براى منافع شخصى خود به زمام داران روزگار خويش مى فروشند؛ خداوند سَودايشان را سود ندهاد!
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه با كار آخرت دنيا را بطلبد، در آخرت هيچ بهره اى برايش نباشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه به وسيله دانش [دينى ]ارتزاق كند، خداوند چهره اش را مسخ كند و او را به قهقرايش برگرداند و آتش برايش سزاوارتر باشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس دانشى را كه نزد اوست مخفى نگه دارد، يا براى [آموختن ]آن مزد بگيرد، روز قيامت در حالى كه لگامى از آتش بر او زده شده است خداوند متعال را ديدار كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : قرآن را بياموزيد و به وسيله آن ارتزاق نكنيد و با آن بزرگى نفروشيد.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : رسول خدا صلى الله عليه و آله نفرين كرد كسى را كه به شرمگاه زنى بنگرد كه بر او حلال نيست و مردى را كه به زنِ برادر [دينى ]خود خيانت كند و مردى را كه مردم براى آموختن علوم [دينى ]خود به او نياز پيدا كنند و او از آنها مزد بطلبد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كس كه مردم براى فهم دين خود به او نياز پيدا كنند و او از آنان مزد طلب كند، سزاوار است كه خداوند متعال او را به آتش دوزخ برد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه حديث را براى سود دنيوى بخواهد [و فرا گيرد] در آخرت او را بهره اى نباشد و هر كه آن را براى خير آخرت بخواهد، خداوند خير دنيا و آخرت را به او دهد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838