کتابخانه احادیث شیعه

پيمان خداوند سبحان

امام على عليه السلام ـ در وصف پيامبر صلى الله عليه و آله ـ فرمود : [ خداوندا! ]او وحى تو را فهميد و پيمان تو را نگه داشت و در راه اجراى فرمانت حركت كرد.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام : وَ اصطَفى سُبحانَهُ مِن وُلْدِهِ .حديث أنبِياءَ أخَذَ عَلَى الوَحيِ مِيثاقَهُم ، و عَلى تَبليغِ الرِّسالَةِ أمانَتَهُم (أيمانهم) ، لَمّا بَدَّلَ أكثَرُ خَلقِهِ عَهدَ اللّه ِ إلَيهِم ، فجَهِلوا حَقَّهُ ، و اتَّخَذوا الأندادَ مَعَهُ ، وَ اجتالَتهُمُ الشَّياطينُ عَن مَعرِفَتِهِ ، وَ اقتَطَعَتهُم عَن عِبادَتِهِ ، فبَعَثَ فيهِم رُسُلَهُ ، و واتَرَ إلَيهِم أنبِياءَهُ ، لِيَستَأدوهُم مِيثاقَ فِطرَتِهِ .حديث
امام على عليه السلام : خداوند سبحان از فرزندان آدم پيامبرانى برگزيد و براى وحى و تبليغِ رسالت از آنان پيمان گرفت. در آن هنگام كه بيشتر خلايق پيمانِ خدا را شكستند و حقّ او را نشناختند و برايش شريك گرفتند و اهريمنان آنان را از شناخت حق روي گردان كردند و رهزنانِ راه بندگى او شدند، فرستادگان خود را در ميان آنان برانگيخت و پيامبرانش را پياپى به سويشان فرستاد تا از آنان بخواهند پيمان الهى را كه در فطرت آنان بود ادا كنند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در سرزنش يارانش ـ فرمود : احكام خدا را شكسته مى بينيد و به خشم نمى آييد، در حالى كه از شكسته شدن فرمان هاى پدرانتان به غيرت مى آييد و ناراحت مى شويد!
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838