کتابخانه احادیث شیعه

ثواب ردّ غيبت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس در مجلسى بشنود كه از برادرش غيبت مى شود و آن را از او دفع كند، خداوند هزار باب بدى را در دنيا و آخرت از او دفع كند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هرگاه در حضور كسى از برادر مسلمانش غيبت شود و او بتواند ياريش دهد اما به يارى (دفاع از) او برنخيزد، خداوند در دنيا و آخرت تنهايش گذارد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس در مجلسى غيبتى درباره برادر خود بشنود و آن را از او دفع كند، خداوند عزّ و جلّ هزار چشمه شرّ و بدى را در دنيا و آخرت از او دفع سازد. و اگر غيبت را از او دفع نگرداند و خوشحال هم بشود، گناهش همچون گناهِ كسى است كه غيبت كرده است.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس در غياب برادرش از آبروى او دفاع كند، بر خداست كه او را از آتش برهاند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : كسى كه در حضورش از برادر مسلمان او غيبت شود و با آن كه مى تواند به يارى او برخيزد ياريش ندهد، گناهش در دنيا و آخرت دامنگيرش شود.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر در ميان جمعى بودى و از كسى غيبت شد، به يارى آن مرد برخيز و آن جمع را از غيبت كردن باز دار و از ميانشان برخيز و برو.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : كسى كه در حضور او از برادر مؤمنش غيبت شود و او به ياريش برخيزد، خداوند در دنيا و آخرت او را يارى دهد. و كسى كه در حضور او از برادر مؤمنش غيبت شود و او ـ با آن كه مى تواند ياريش كند ـ به يارى وى برنخيزد و از وى دفاع نكند، خداوند او را در دنيا و آخرت پست گرداند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838