کتابخانه احادیث شیعه

صله دادن

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : هركس به يكى از افراد خاندان من احسانى كند در روز قيامت آن را جبران مى كنم.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : هر كه مى خواهد به من توسّل جويد و او را بر من منّتى باشد كه به واسطه آن روز قيامت شفاعتش كنم به خاندانم صله دهد وآنان را شاد سازد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : در وصف امامان از نسل امام على عليه السلام ـ : هركس به يكى از شما جفا كند به من جفا كرده و هركس به شما صله اى دهد به من صله داده است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام: صله دادن از اموال خود به آل محمّد را فرو مگذاريد، هر كه داراست به قدر دارايى اش [صله دهد] و هر كه ناداراست به فراخور ناداريش. هر كه مى خواهد خداوند مهمترين حاجتهايى را كه از خدا مى خواهد برآورده سازد از مال خود آن چه را بيشتر از همه مورد نياز اوست به آل محمّد و شيعيان آنان صله دهد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : هر كه قادر نباشد به ما صله دهد به دوستان نيك ما صله دهد كه همان ثواب صله دادن به ما برايش نوشته مى شود و هر كه قادر نباشد به زيارت ما بيايد به زيارت دوستان نيك ما برود كه همان ثواب زيارت ما برايش نوشته مى شود.
نمایش منبع
عمربن مريم: از حضرت صادق عليه السلام درباره آيه «و آنان كه آن چه را خدا به پيوستنش فرمان داده است مى پيوندانند» پرسيدم، فرمود: از آن جمله است صله رحم و نهايت تأويل آن صله دادن تو، به ماست.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838